20/7/10

Ο καθρέφτης και η βιτρίνα..


"Έχουμε αντικαταστήσει τον καθρέφτη με τη βιτρίνα"


 Αυτή είναι η φράση που με οδήγησε στο να γράψω δυο λόγια.. Δυστυχώς δεν θυμάμαι πως καρφώθηκε στο μυαλό μου, καθώς την έχω ακούσει/διαβάσει κάπου που δεν μπορώ να θυμηθώ..
Αρχικά θέλω να τονίσω πως οι γραμμές αυτές δεν γράφτηκαν στο πνεύμα των ημερών, του τύπου: "έλα μωρέ, κι αν δεν πάρεις μια τσάντα louis vuitton τι έγινε?".

Με την διακοπή των εύκολων δανειοδοτήσεων από τις τράπεζες, ξαφνικά πολλοί συμπολίτες μας έχουν αποκτήσει μια τάση ...μινιμαλισμού με άποψη και πυγμή! Πολλά από τα τραπέζια των καθιερωμένων café, που κάποτε άκουγαν εκατοντάδες προτάσεις για το πώς θα βγάλει κανείς εκατομμύρια, με μέλη καθημερινούς αεριτζήδες και άεργους, έχουν μετατραπεί σε βήμα απόψεων περί καταναλωτισμού, μινιμαλισμού, έξυπνης διαχείρισης χρημάτων ακόμη και «ονείρων» περί επιστροφής στη φύση, αγροκαλλιέργειας, δημιουργίας φάρμας, παρασκευής παραδοσιακών χειροποίητων προϊόντων και ό,τι άλλο σχετικό μπορεί κανείς να φανταστεί. Καλά όλα αυτά, όμως όταν γνωρίζει κανείς τον άνθρωπο, που εκφράζει αυτές τις απόψεις και το ότι η υποτιθέμενη «αφύπνιση» γεννήθηκε βίαια στα πλαίσια μιας οικονομικής καταστροφής-κρίσης και πόσο μάλλον όταν όλη η ζωή κάποιων ήταν άμεσα εξαρτημένη από τον καταναλωτισμό και τον νέο-gadget-ισμό, μπορεί να διακρίνει την θολούρα στα μάτια των … «αφυπνισμένων».
Ο καταναλωτισμός και ειδικά η μόδα δεν τροφοδοτήθηκε αρχικά τόσο από τους παχυλούς μισθούς ανθρώπων που σκορπούσαν χρήματα για πλάκα όσο από την άδεια ψυχή τους και την ανύπαρκτη προσωπικότητά τους. Τροφοδοτήθηκε από τις άδειες ψυχές των ανθρώπων σε συνδυασμό με την θέλησή τους να δείχνουν σημαντικοί. Εκεί επένδυσε όλη η αφρόκρεμα του marketing. Η λογική ήταν και είναι απλή: «δεν χρειάζεται να κάνεις κάτι δύσκολο για να είσαι σημαντικός γιατί μπορείς να δείχνεις σημαντικός πολύ πιο εύκολα και γρήγορα …με το αζημίωτο».
Η μόδα επιβάλλει κι εμείς ακολουθούμε. Απλό και άκρως επιτυχημένο παιχνίδι. Ο καθρέφτης σιγά σιγά έφυγε από μπροστά μας και στη θέση του μπήκε η βιτρίνα. Δεν μας ενδιαφέρει πόσο έξυπνοι είμαστε, αλλά πόσο έξυπνοι δείχνουμε. Άλλωστε το προτείνουν και οι ειδικοί!

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου